W Warszawie można już z góry ustalić cenę za kurs po mieście. Poznaniacy też chcieliby korzystać z takiej opcji. Ale szefowie korporacji taksówkowych są jej wprowadzeniu niechętni: - Miasto jest zatłoczone, zakorkowane i trudno ocenić, ile zajmie przejazd - tłumaczą
W Warszawie też usługa nie jest powszechna, ale oferuje ją firma EcoCar. Idea jest taka, że już w czasie zamawiania taksówki klient decyduje, czy chce za przejazd płacić według wskazań taksometru, czy też chce z góry umówić się na określoną kwotę. Przy wyborze tej drugiej opcji kierowca też ma włączony taksometr, ale klient nie musi się już denerwować, że przepłaci, gdy taksówka utknie w korku, bo zna cenę maksymalną. Ostatecznie może też zdecydować się na cenę licznikową, jeśli ta okaże się niższa. - Ja jestem z tej usługi bardzo zadowolona, właśnie dlatego, że nie muszę się zastanawiać, czy mnie kierowca naciąga, czy nie - tłumaczy Magdalena Piotrowska z Warszawy.
W Warszawie można już z góry ustalić cenę za kurs po mieście. Poznaniacy też chcieliby korzystać z takiej opcji. Ale szefowie korporacji taksówkowych są jej wprowadzeniu niechętni: - Miasto jest zatłoczone, zakorkowane i trudno ocenić, ile zajmie przejazd - tłumaczą
W Warszawie też usługa nie jest powszechna, ale oferuje ją firma EcoCar. Idea jest taka, że już w czasie zamawiania taksówki klient decyduje, czy chce za przejazd płacić według wskazań taksometru, czy też chce z góry umówić się na określoną kwotę. Przy wyborze tej drugiej opcji kierowca też ma włączony taksometr, ale klient nie musi się już denerwować, że przepłaci, gdy taksówka utknie w korku, bo zna cenę maksymalną. Ostatecznie może też zdecydować się na cenę licznikową, jeśli ta okaże się niższa. - Ja jestem z tej usługi bardzo zadowolona, właśnie dlatego, że nie muszę się zastanawiać, czy mnie kierowca naciąga, czy nie - tłumaczy Magdalena Piotrowska z Warszawy.
 
Ceny umowne w Poznaniu zabronione 
Magdalena Kurek, kierowniczka korporacyjnego call center, twierdzi, że klienci chętnie z takiej opcji korzystają, jeśli tylko ją znają. - Oferta zawsze jest atrakcyjna dla klienta, dlatego usługę staramy się proponować już przy zamawianiu taksówki i po to pytamy o adres początkowy i docelowy. Mając tę wiedzę, na podstawie GPS ustalamy trasę i cenę - wyjaśnia Kurek.
W Elle Taxi, która ma swoje taksówki w Warszawie, ale współpracuje również z poznańskimi, na razie umawianie się "na sztywno" możliwe jest tylko z firmami na stałe z korporacją współpracującymi. Co z klientami indywidualnymi? - Sprawa trochę jest kłopotliwa, bo po Warszawie ciężko się jeździ, a my nie mamy monitoringu całego miasta. Ale mimo to zastanawiamy się nad wprowadzeniem cen gwarantowanych - mówi Artur Oporski, dyrektor generalny Elle Taxi. Przy okazji zaznaczył, że korporacje, z którymi Elle Taxi współpracuje, będą miały w tej sprawie wybór. - Niczego im nie będziemy narzucać - zapewnił. 
Poznaniacy na taką opcję czekają, ale na razie nie widać światełka w tunelu: - Nie wyobrażam sobie takiej opcji, bo miasto jest bardzo zatłoczone i kierowcy traciliby, stojąc w korkach - mówi członek zarządu korporacji 61 222 333. Z tego samego powodu pomysł ustalania ceny przed kursem nie podoba się też szefowi Taxi Gold Poznań. - Zresztą ceny umowne są w Poznaniu zabronione - dodał.
Po mieście? Pierwszy raz słyszę
- A mnie do jazdy taksówką zniechęca właśnie to, że korki to wyłącznie moje ryzyko, które zresztą często ma związek z wyborem trasy przez kierowcę. Wtedy ja tracę czas i pieniądze, a kierowca jest zadowolony. A przecież on ma, a przynajmniej może mieć, większą ode mnie wiedzę na temat sytuacji w mieście - tłumaczy pani Maria, poznanianka, która po Warszawie jeździ tylko z EcoCar. - No, może nie zawsze, bo w poniedziałek nie udało mi się takiego kursu zamówić. Ponoć mieli jakieś problemy techniczne. 
- My z góry umawiamy się na cenę przy kursach do Grodziska Wielkopolskiego czy do Szamotuł, wtedy klient płaci mniej niż wskazania licznika. Ale po mieście? Pierwszy raz słyszę. Wydaje mi się, że mogłoby to rodzić nieporozumienia - mówi Jacek Kalka, szef Poznańskiego Stowarzyszenia Taksówkarzy.
Od nas o cenie gwarantowanej po raz pierwszy usłyszał też Kazimierz Śliwiński, wicedyrektor wydziału działalności gospodarczej Urzędu Miasta, nadzorujący poznańskie korporacje. - Ja nie znam innej możliwości niż taksometr, choć rzeczywiście taksometr umożliwia ustawienie opcji "cena umowna". Z tym że nie może być ona wyższa od ceny licznikowej.
 
 
 
Cały tekst: http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,36001,13788855,Taksowka_w_Warszawie_lepsza_niz_w_Poznaniu__Dlaczego_.html#ixzz2RPJcuvur

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Kalendarze trójdzielne Warszawa
Kalendarze trójdzielne Warszawa