skl2Z zawodem taksówkarza jest trochę tak, jak z barmanem, fryzjerem, czy nawet księdzem... nie wiedzieć czemu, w przeróżnych okolicznościach, nagle i niespodziewanie człowiek chce coś z siebie wyrzucić. Pęka wentyl bezpieczeństwa i zaczynamy... mówić o sobie, jakoś tak się dziwnie składa, że ta potrzeba wygadania się przed kimś, czy zapytania o radę dopada nas nad wyraz często właśnie w taksówce. Czy kierowca jest psychologiem - nie, przynajmniej nic mu o tym oficjalnie nie wiadomo, a nieoficjalnie - nie ma na to dyplomu, ale za to wygodną kanapę.

 

Korporacje taksówkowe na terenie całej Polski konsolidują się w systemie Polska Sieć Taxi 19 123. Program ten skupia czołowe firmy w największych miastach w kraju. Za pomocą jednego ogólnopolskiego numeru telefonu, podróżni mogą zamawiać taksówki objęte systemem i rozliczać się z korporacją na preferencyjnych i bezgotówkowych warunkach.

Mafia taksówkowa wróciła na Dworzec Centralny. Opanowała pętlę autobusową. Naciągacze żądają dużo wyższych stawek. - To sporadyczne zjawisko - słyszymy od policjanta. - Od policji oczekujemy bardziej zdecydowanych działań - mówią w PKP.

Przy Dworcu Centralnym są dwa legalne parkingi: przy pętli autobusowej - Sawa Taxi, i od strony Alej Jerozolimskich - Ele Taxi. Obie korporacje, by obsługiwać intratne miejsce, musiały wystartować w przetargu. Jak już pisaliśmy, prywatni taksówkarze, niezrzeszeni w żadnej korporacji, zajęli parking od strony Emilii Plater i tam łowią klientów. Dochodziło nawet do tego, że do słupa przyczepiali znaki z napisem "Taxi".
W Warszawie można już z góry ustalić cenę za kurs po mieście. Poznaniacy też chcieliby korzystać z takiej opcji. Ale szefowie korporacji taksówkowych są jej wprowadzeniu niechętni: - Miasto jest zatłoczone, zakorkowane i trudno ocenić, ile zajmie przejazd - tłumaczą
W Warszawie też usługa nie jest powszechna, ale oferuje ją firma EcoCar. Idea jest taka, że już w czasie zamawiania taksówki klient decyduje, czy chce za przejazd płacić według wskazań taksometru, czy też chce z góry umówić się na określoną kwotę. Przy wyborze tej drugiej opcji kierowca też ma włączony taksometr, ale klient nie musi się już denerwować, że przepłaci, gdy taksówka utknie w korku, bo zna cenę maksymalną. Ostatecznie może też zdecydować się na cenę licznikową, jeśli ta okaże się niższa. - Ja jestem z tej usługi bardzo zadowolona, właśnie dlatego, że nie muszę się zastanawiać, czy mnie kierowca naciąga, czy nie - tłumaczy Magdalena Piotrowska z Warszawy.
Producent telefonów komórkowych i twórcy aplikacji mobilnej do zamawiania taksówek przygotowali specjalną promocję dla mieszkańców Warszawy. Do 29 czerwca po stołecznych ulicach będą jeździły dwie bezpłatne taksówki.
Specjalnie oznakowane pojazdy pojawiły się na drogach Warszawy 2 kwietnia. Zgodnie z intencją organizatorów mają za darmo wozić po stolicy każdego, kto na wskazanym przez producenta modelu telefonu (chodzi o Nokię Lumię - przyp. red.) zainstaluje aplikację iTaxi. - Ta akcja jest pozbawiona haczyków, a wysiłek związany z wzięciem w niej udziału jest znikomy - mówi Dawid Olszta, marketing manager iTaxi. - Aplikacja iTaxi jest bezpłatna, a limit kwotowy pojedynczego kursu to 200 zł. Dzięki temu nawet kurs taksówką zamówioną w niedzielną noc z Białołęki na Ursus będzie darmowy - dodaje.
Jak podają organizatorzy z przejazdu darmową taksówką można skorzystać wiele razy, ale "nie częściej niż raz na 96 godzin".
 
darmowa taksowka
Kalendarze trójdzielne Warszawa
Kalendarze trójdzielne Warszawa